Icon, arrow rightIcon, close pushmenu movingoIcon, faq-bubble movingo whiteIcon, pdf movingoticket-movingo-blue3Icon, ticket movingo blueIcon, time movingo blue
Hoppa till huvudinnehåll
Kvinna på tåg som tittar ut och lyssnar på något i hörlurar

Kundservice

Movingo är enkelt, men ibland kanske du har en fråga – kontakta då vår kundservice så hjälper vi dig.

Movingo Kundservice besvarar frågor som rör Movingo-biljetten och försäljning i Movingo-appen eller på ”Min sida” på movingo.se

Vill du köpa Movingo online kan du göra det här.

Vill du göra ett återköp eller har problem med en Movingo-biljett som är köpt i SJs försäljningskanaler vänder du dig direkt till SJ Kundservice, 0771-75 75 75.

Vid ärenden som gäller ersättning vid försening, hittegods, information om tidtabeller och biljetter som inte är Movingo vänder du dig till det trafikföretag du har rest med dvs SJ (gäller även Mälartåg, Tåg i Bergslagen), Trosabussen, SL, Sörmlandstrafiken, UL, VL, Länstrafiken Örebro eller Östgötatrafiken.

 

Har du frågor kring ditt resande med Mälartåg är du välkommen att kontakta oss på Mälartåg Kundservice.

Mejla

Har du synpunkter eller frågor? Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar. Vi svarar inom tre arbetsdagar.

Skicka E-post

Messenger

Vi finns på Facebook och svarar gärna på dina frågor i Messenger mellan klockan 06–20 på vardagar och 07-19 på helger. 

Öppna i Facebook

 

Du kan också ringa till kundservice på telefonnummer 0771-22 44 40 på vardagar mellan klockan 07–18 och 08–17 på helger.